19 TYDZIEŃ CIĄŻY

Czyli ile zależy od lekarza… i jak wygląda USG POŁÓWKOWE?

1003095_679886372037651_491768106_n

W 19 tygodniu odbyło się wspaniałe wydarzenia. NASZE USG POŁÓWKOWE. W planach mieliśmy iść do naszego lekarza prowadzącego, jednak przyznam, iż jakość publicznego aparatu pozostawia wiele do życzenia. Rozglądałam się dużo i długo. W końcu trafiłam na Poradnię USG:
http://www.usgecho4d.pl/nasza-poradnia.html

Nie wydawałam mi się jakaś super nowoczesna (jak szpital Medicover z I trymestru), ale była blisko. I muszę powiedzieć, iż była to jedna z najlepszych decyzji jaką podjęliśmy w mojej ciąży.
Oczywiście nie znałam tamtejszych lekarzy, ale wskazane referencje robiły wrażenie. Więc nie analizowałam biografii lekarza (mam to w zwyczaju- takie zboczenie zawodowe- lubię kontrolować i rozumieć sytuację).
Tak czy siak spotkałam się z Panią dr.Jalinik. Moja pierwsza myśl, kobieta- nie znoszę kobiet ginekologów. Szłam więc bardzo niechętna i zrezygnowana.
Pani doktor okazała się GENIALNA!!! Nigdy w życiu nikt tak na wizycie się mną nie zajął. Badanie było niesamowite, Pani doktor tak dokładnie zbadała maleństwo, fragment po fragmencie. Na każdym etapie tłumaczyła i pokazywała.
Na dzieciątko mówiła „mały człowieczek”, aż na sam koniec się popłakałam. W końcu nie było nazywane PŁODEM, a CZŁOWIEKIEM. Nie sądziłam, iż to tak na mnie zadziała, płakałam jak bóbr.
Była to zdecydowanie jedna z najbardziej wzruszających chwil mojej ciąży.

Na tym etapie pozwolę sobie omówić to badanie, tak abyście wiedziały co trzeba przypilnować ( w szczególności jak się płaci to się wymaga, bo tu chodzi o zdrowie naszych dzieci!)
Tak więc co robi się na USG POŁÓWKOWYM?
Kiedy je wykonać? Zgodnie z wskazaniami między 18 a 22 tygodniem ciąży i tu bym wskazywała skończone tygodnie a nie bieżące, a co to znaczy? No tyle, iż w 17 tygodniu i 5 dni jesteś w 18 tygodni ciąży, ale lepiej jak pójdziesz wtedy kiedy wyskoczy ci oficjalnie 18. Ponoć najlepiej iść koło 20 tygodnia. Ja byłam w 19 tygodniu i 2 dniu i wszytko się dał zbadać.

Co powinien zbadać lekarz?

1.Potwierdzić ilość płodów i ich ułożenie

2. Biometrie płodu (czyli te wszystkie magiczne skróty z USG)

3.Ocena budowy płodu:
-czaszka, oczodoły, podniebienie, wargi górnej, noska;
-Mózg, a w tym mózgowie tj. komory, sploty naczyniówkowe, tylny dół czaszki, móżdżek;
-kręgosłup- budowa i ciągłość-serce- budowa i obecność 4komór, częstość i miarowość oraz ocena przesiewowa serducha;
-jama brzuszna i tu trzeba zwrócić uwagę na ciągłość ściany powłoki jamy brzusznej, żołądek, jelita, nerki
-kończyny- ich budowa i obecność kości
-naczynia krwionośne
4.ocena wód płodowych
5.pępowina(trójnaczyniowość)
6.Łożysko

Fajnie byłoby móc ocenić to w 3D i 4D, diagnostycznie nie ma ono znaczenia, ale dla rodziców możliwość zobaczenia maleństwa jest naprawdę kosmiczna.
W szczególności jak maleństwo ziewa czy wkłada palucha do buzi. Coś bezcennego!
Warto sobie nagrać badanie na DVD, pamiątka jest nieziemska!

Ach tyle się dzieje, no i ponoć  wkrótce będzie to lecieć już z górki. Ja nie mam nic przeciwko, nie mogę się doczekać mojej córeczki.

BIODRA: 98cm
TALIA: 76,5 cm
WAGA: 60,6 kg (jupi w końcu w górę – to jedyny taki okres kiedy to jest super!, choć wg tego kalkulatora wagi jestem około 3kg  w plecy :/, no ale najważniejsza iż waga małej jest okey)
OBJAWY: ciągnięcia brzucha, popuszczanie moczu (wstyd), powrót wymiotów
ODZIEŻ CIĄŻOWA: na dziś nie, ale Mąż zapowiedział zakupy jutro, dam znać ;) ZAPOMNIAŁAM o spodniach z H&M są genialne, POLECAM
ROZSTĘPY: smaruje, smaruje, bo zaczyna ciągnąć i pępek coraz płytszy
ZACHCIANKI:  hmm, no dziś miałam ochotę na kalafior
CZEGOŚ BRAK: Mężusia, bo dużo musi pracować, a ja chce się tulkać
PŁEĆ: DZIEWCZYNKA na bank mam to na fotce
RUCHY: TAK!!! Mnóstwo i mają już chyba swoje „pory”
SPRAWIA RADOŚĆ
: ruchy maleństw
NAJLEPSZA CHWILA TYGODNIA: USG połówkowe

MISAKO

Skomentuj

