Rozmowa Ojca

Są takie chwile w życiu, które zapamiętujemy na zawsze. Nie zależnie od upływu lat, pamiętamy wszelkie szczegóły tych zdarzeń.
Takim zdarzeniem w moim życiu była pewna rozmowa z moim Ojcem.
Działo się to kilkanaście (no chyba przesadzam), ale dobreee kilka lat temu, kiedy byłam uniwersyteckim kotem.
Lat miałam bodajże 19, a może już i 20. Siedzieliśmy rodzinie przy kolacji, no poza Bratem, który zajmował się wówczas podbojem świata i bodajże znajdował się w Niemczech. Ale tu nie o tym.
Więc siedzę z Ojcem i Mamą i zajadam się pysznym serkiem z pomidorem. Nasza typowa, rodzinna kolacja.
Do chwili, w której Ojciec odłożył sztućce i zaadresował mnie pełnym imieniem.
I tu w drodze wyjaśnienia, rodzina używa moje pełnego imienia w 3 sytuacjach : 1. nabroiłam 2. wypełnialiśmy formalne druki 3. nawaliłam na całej linii.
Tak więc zakładając, iż nie będziemy zajmować się drukami, wnioskami czy oświadczeniami, zrobiła autoprzewijanie mej pamięci. Co mogłam zrobić? Czego zapomniałam zrobić, a miałam? Czy pyskowałam? Nie posprzątałam? Pyskowałam?
Z przerażeniem stwierdziłam, iż nic nie zrobiłam.

Ojciec kontynuował.
-Jesteś już dorosłą kobietę.
yyy…to nie będzie za dobre.
-Powoli zaczynają cię pociągać mężczyźni.
O_o.
Kojarzycie te kreskówki japońskie (anime), w których u postaci pojawia się taka kropelka na głowie. Przysięgam mi się taka pojawiła.
-Wkrótce zapragniesz trzymać mężczyzn za rękę.
Że, co ?Wkrótce??? Halo, ziemia, ja od 2 lat mam chłopaka! Co Ojciec myśli, iż siedzimy, patrzymy na siebie i ewentualnie prowadzimy rozważania na temat głodu i problemów politycznych na świecie???
-Jak będziesz miała około 25 lat zapragniesz się całować.
Łoookey…Z przerażeniem patrzę na Mamę- pomocy.
A ta zamiast mi podać pomocną dłoń, wkłada, przysięgam, 2/3 widelca do buzi, aby się nie roześmiać. W innej sytuacji widok ten wydałby mi się komiczny. Zdrajca, ma zamiar się dobrze bawić.
Ojciec kontynuuje.
-Jak osiągniesz 30 lat poczujesz pociąg seksualny i zapragniesz współżyć.
Ile???? 30??? No byłabym dobrze znana, 30 letnia dziewica, brakuje mi tylko królestwa i rudych włosów.
-Musisz jednak wiedzieć (i tu znów pełne imię) iż to poważna decyzja- podsumowuje Ojciec i wraca do posiłku.
A ja siedzę jak ta ryba bez wody z oczami jak piłeczki golfowe i chyba po raz pierwszy w życiu nie wiem co mu powiedzieć (a normalnie potrafię się mu odszczekać).
I tak siedzę i siedzę i się modlę, aby to się już nigdy nie powtórzyło.
Patrzę na Mamę, ta głowę ma nie mal w talerzu.

Mija lat kilka i znów se siedzę. Okoliczności również sprzyjające, w łapce miseczka z lodami, przy brzuszku Mąż wtulony.
Mówi do Nowego Człowieka.
– Tata cię kocha.
Nowy Człowiek kopie.
-Tata będzie najważniejszym facetem w twoim życiu.
Nowy Człowiek milczy, po czym się obraca, nie powiem w którą stronę, ale Męża nie zniechęcać.
– Tak, zobaczysz na randki będziesz chodzi jak 20 lat skończysz. Możesz zapraszać koleżanki, bo pokój duży masz, ale na chłopaki za mały.
Mąż przykłada to mówiąc ucho do brzucha, a Nowy Człowiek zasuwa mu (i mi przy okazji) potężnego kopniaka.
– Tak, tak córeczko…- kontynuuje swój wywód Mąż, ja nie słucham.
Bo właśnie mam silne odczucie de ja vu.
Jakoś nie jakość, ponownie słyszę te słowa, a w głowie mam słowa piosenki z Króla Lwa:

Wieczny Życia Krąg, co prowadzi nas,
przez rozpaczy mrok, po nadziei blask.
Aby dojść do tych dróg, własnych i pisanych,
w ten wspaniały, Wieczny Życia Krąg.

Właśnie zatoczyłam życia krąg….

MISAKO

3 thoughts on “Rozmowa Ojca

    • misakohime pisze:

      Jadalna, mała dopiero w brzuchu a Mąż już zachowuje się jak nadopiekuńczy tatuś. A lekarz mu wtóruje…”jak ma się syna to pilnuje się 1 ptaszka, a jak córkę całą chmarę.”

Skomentuj

