Pierwsze kiszenie

Może to nie za dobrze mnie zareklamuje, ale po praz pierwszy skisiłam ogórki 🙂
No i okazało się to tak banalne, iż jest mi głupio, iż musiało minąć tyle wiosen zanim się za to zabrałam.
Jak?
Oto 7 kroków do kiszenia
1.Myjemy dokładnie ogóraski
2. Wkładamy do czystych słoików, jak dużo się da, ustawiając je w pionie
3. Wkładamy czosnek, kawałek chrzanu i badyl kopra
4. Na każdy litr słoika wsypujemy 1 łyżkę soli (najlepiej kamiennej)->gotujemy wodę
5. Zalewamy zagotowaną wodą z solą nasze ogóraski
6. Zakręcamy słoik (trzeba pilnować, aby był suchy w okolicach wieczka)7.Gotowe ogóraski stawiamy na około 2 tygodnie  miejscu ze światłem, np. na blacie, aby proces fermentacji się rozpoczął.
IMG_0583

W planach mam dodać im taką śliczną serwetkę w kratkę 🙂

MISAKO

Skomentuj

