Mama to ‚tata’, ale mama mamy to „Bunia”

Kiedyś czytałam artykuł, że współczesne rodzicielstwo tym się różni od „dawnego”, że nie ma tego wsparcia między pokoleniowego. Rodzice mieszkają z dala od rodziny, a instytucja dziadków sprowadza się do okazjonalnych prezentów.
Jakże się cieszę, że u mnie tak nie jest.
Wspominałam Wam, że mam anioła za matkę?
Ten anioł jest teraz ukochaną Bunią Chibi i Najadin, a ja w końcu ją rozumiem.
SONY DSC
Mam to szczęście, że moja mama była ze mną od chwili kiedy opuściłam mury patologii. Była dla mnie wsparcie w ostatnich tygodniach, pomogła cieszyć się z ciąży. A w dniu porodu nawet była chwilę na porodówce (choć żałuje, że nie została dłużej). Kiedy okazało się, że poród nie przebieg tak jak przebiec miał i moja rehabilitacja fizyczna i psychiczna się przedłużała, została i mnie nadal wspierała. To ona przez pierwsze tygodnie wstawał w nocy do Chibi, kiedy ja nie była w stanie. Ona podawał mi dziecko do karmienia. I w końcu to ona „kopnęła mnie w tyłek” i kazała wziąć się za siebie, kiedy baby blues zawładnął mą psychiką.
Jeśli powiem, że mama uratowała mnie przed depresją, to nie będzie wyolbrzymienie.

Chibi najwyraźniej zapamiętała swoją Bunię. Bo obecnie reaguje na nią jak na nikogo innego. Jak jest Bunia, to rodzice są zbędni.

Nie wyobrażam sobie pozbawić jej Buni , a Chibi z życia Buni. Obie kwitną na swój widok.

Rola dziadków jest niezmiernie ważna w mojej ocenie. Coś jest w tych babciach, że mają one jakieś nadprzyrodzone pokłady cierpliwości i ciepła. Nasi rodzice najpierw nam pokazują wzorce wychowawcze, a potem pomagają nam przełożyć je na wychowanie naszych dzieci. Jasne są kości nie zgody. Ale jak można odrzucić 50 letnie doświadczenie? Możemy się nie zgadzać, ale zawsze warto posłuchać.

Kocham moją mamę, jest moją najlepszą przyjaciółką i w tym roku postanowiłam jej to okazać i uczcić jej święto. Choć jakoś mi dziwnie, że moje mama obchodzi Dzień Babci.

Podobnie jak było w przypadku urodzin Chibi, na które piękne dekoracje wykonała Joasia z MyLovelyEvent i tym razem zgłosiłam się do niej. Oczywiście feta nie była taka jak w przypadku urodzin, ale mam nadzieję, że wyraziłam mojej mamie, jak bardzo jej dziękuje, że pomaga mi być lepszą mamą i jest tak wspaniałą babcią dla mojego dziecka.
dzień babci6 dzień babci5 SONY DSC SONY DSC SONY DSC

Szczerze Wam MyLovelyEvent polecam na każdą okazję, takie małe dekoracje a jak potrafią podkreślić doniosłość chwili.
Poniżej też kilka fotek z urodzin Chibi, ano się nimi nie chwaliłam 😉

IMG_8521 IMG_8525 IMG_8527

11 thoughts on “Mama to ‚tata’, ale mama mamy to „Bunia”

  1. Arkadiusz pisze:

    Moim zdaniem to przesada, że mówi się o tym, że pokolenia się nie wspierają, że mieszka się daleko. Może w dużych miastach. W mniejszych i na wsiach życie się nie zmienia aż tak. Ludzie cenią sobie tradycję i nie wszyscy poddają się modzie na wyjazdy, bycie daleko od bliskich, zupełne oddanie się pracy. I dobrze, chwali się takie podejście.

  2. marczynskaz pisze:

    Moja mama też bardzo mi pomagała i nadal pomaga, bo mieszka 15 minut ode mnie 🙂 Ale niestety nie mogę powiedzieć, że jest ostoją cierpliwości. Mam to po niej 😉 Ona czasem irytuje się szybciej ode mnie, ale też bardzo kocha Gniewka i robi dla niego bardzo dużo 🙂

  3. Beata pisze:

    O bardzo CI zazdroszczę 😦 Moja Mama niestety mieszka aż 180 km ode mnie. Tzn. mnie wyrzuciło aż 180 km od Niej ;( Chciałam ją do siebie ściągnąć ale ona przecież też ma swoje życie itd i czasem wszystkiego rzucić nie może. Ale wracając do tematu, mówi się, że dziadkowie bardziej kochają wnuki i potrafią z nimi współżyć bo wiedzą jakie błędy popełnili przy wychowywaniu swoich dzieci. Może coś w tym jest 🙂

    • Misako pisze:

      zdecydowanie coś w tym jest (zresztą moja mama mówi, że bycie babcią jest przyjemniejsze). Ja mam dziadków 600km i drugich ponad 8 000 😛 moja mama na szczęście tak uwielbia swoje wnuczki (które ma w jednym miejscu), że nawet te tysiące km jej nie straszne 😀

      • oli pisze:

        Zdecydowanie jest łatwiejsze, bo my robimy czarną robotę, a babcia czy dziadzio są do rozpieszczania. 🙂
        Misako, w jakim formacie wywołane są te fotki?

      • Misako pisze:

        Wywołałam je na InstaDruk 🙂 tam masz formaty z Instagramu, ale możesz też wprowadzać swoje z dysku i dostosować je do Insta Kwadratów 🙂

  4. Darek9987 pisze:

    Ja na początku błędnie zinterpretowałem tytuł i sobie pomyślałem no już w sumie nie ważne szczególnie chodzi mi o początek „mama to tata”, ale na szczęście się pomyliłem i dobrze, ponieważ od tych tematów, które mam na myśli wolę trzymać się z daleka. Chciałbym również pochwalić bloga jest bardzo interesujący. Pozdrawiam serdecznie i życzę jeszcze wiele tysięcy wpisów.

Skomentuj

