Nie chwal dnia przed zachodem słońca, bo pożałujesz

To jest tak, że od czasu do czasu chwalisz swoje dziecko. Jako to one jest siakie i owakie, jakie wspaniałe i w ogóle najładniejsze i najmądrzejsze na świecie. No i to jest spoko. Ale potem w tym zachwalaniu popełniasz błąd.Od tak po prostu bez zastanowienia rzucasz luźne coś o jego zachowaniu, „a moje to przesypia całą” , „je pięknie sam zupkę” , „mogę z nim chodzić po zakupy, bo mi nie ucieka” I BACH dostajesz liściem w twarz i to nie dlatego, że akurat jest jesień i liście spadają z drzew.
Nasze dzieci maja ta niesamowitą cechę, że nie zależnie czy chwalimy je w ich obecności czy będąc 20km od nich, one wiedzą, jakoś skubańce wiedzą o tym zawsze i post factum udowadniają nam, że nie chwali się dnia przed zachodem słońca.
Znasz to? Na pewno.
urlop

Serialnie boje się chwalić moje dziecko. Naprawdę. Boję. Zawsze, ale to zawszę jak złamię tą zasadę moja Chibi robi cyrki. Przykłady? Ano proszę:

1.Moja ślicznie śpi całą.
Rozmowa z koleżankami, o tym czy spać razem czy nie spać. Mój argument „Sądzę, że dzięki temu, że śpi w swoim pokoju przesypia całą noc”. Oczywiście tej nocy i następnej i następnej budziła się z płaczem co 3h, co cholerne 3h, a ja potem jak naćpana w pracy stałam i milczałam, aby nie zapeszyć na następną noc.

2. Moja w Biedronce jest taka grzeczna, koszyczek ciągnie i za mną chodzi.
No i co w następujący po tym zdarzeniu weekend IKEA tak mi spierniczyła, że gdyby nie jakaś Pani, która widziała nas na dziale lamp do dziś pewnie bym jej w tej IKEA szukała.

3.Moja je sama, bez problemu praktycznie wszystko.
Tego wieczora na kolanach zmywałam z podłogi, ściany i o zgrozo z sufitu zupkę warzywną, a okruszki znalazłam w mojej szafce z bielizną O.o jak tam trafiły to nie wiem do dziś.

4. Moja zasypia sama o 20. (głupia tu się nie nauczę nigdy).
Jak boga kocham, za każdym razem jak to powiem w nocy mamy batalię, „mamus tuli”, „mamus baja”, „mamus aaa (tera)”, „mamus a kotki dfa (kołysanka)”, jak wyjdę z pokoju o 21-22 robię zawsze faceplam i powtarzam sobie w duchu jaką jestem kretynką.

5.dobra lepiej już nic nie będę mówić, bo znów będę zasuwać na kolanach śpiewając kołysanki i modląc się o rozum.

A Wy chwalicie dzień przed zachodem słońca? Czy i u Was jest ta prawidłowość, w jakich przypadkach najczęściej?

4 thoughts on “Nie chwal dnia przed zachodem słońca, bo pożałujesz

  1. agacia336 pisze:

    Hihihi, dostalam taka nauczke jak kiedys pochwalilam Mlodszego, wowczas moze 5-miesiecznego, ze calkiem ladnie spi w nocy. Od tamtej notki spanie sie rowno zje…alo i to na wiele miesiecy… Od tego czasu jak chwale, to niesmialo i malutkim druczkiem. 😉

Skomentuj

